ГАЛЕРЕЯ КІМНАТНИХ РОСЛИН



На даний момент людствостикається з проблемою гармонійної взаємодії з довкіллям. В силу певних обставин вона в наш час стоїть дуже гостро. Внаслідок діяльності людини трансформувались всі ділянк инашої планети, утворилась нова сфера впливу людини – ноосфера, де деструктивні зміни здійснюються досить високими темпами, що призводять до заміни одних видів іншими. Прагнення бути на вершині всього живого, відіграє злий жарт з нею, бо будь-яке прагнення поміняти природні процеси собі на користь завжди обертається бумерангом проти самої людини в силу того, що вона не може поки-що до кінця прорахувати всі можливі аспекти свого впливу на живі системи.
Людина — частина природи.. Томупотреба у спілкуванні з природою у нормальної людини все-таки залишається. Напевно, тому люди часто заводять домашніх тварин і вирощують кімнатні рослини. І якщо дозволити собі тримати в квартирі тварину може не кожен, то виростити на підвіконні представника флори, який буде тішити око, створювати відчуття затишку, емоційного благополуччя і являти собою частинку живої природи у вашому світі, досить просто і цілком доступно.  Адже кімнатні рослини, які є не тільки декоративними елементами оформлення інтер’єру, але і частиною живої природи. Поряд з естетичною функцією вищі рослини виконують і санітарно-гігієнічну:

збагачують повітря киснем, вбирають пил, виділяють фітонциди і тд..  Школа не повинна стояти осторонь  у пропаганді любові до природи

Потрібно знати які «взаємини» пов’язують людину та її кімнатну рослину? Чи може рослина нашкодити своєму господареві? Чи навпаки принести користь? Що треба знати, щоб правильно підібрати собі рослину, яка буде позитивно впливати на її емоційний стан? Будь-яка рослина — це завжди позитив, треба тільки знати, як правильно з нею поводитися.
Серед кімнатних рослин є види які вбирають шкідливі випромінювання комп’ютера, знезаражують повітряне середовище від патогенної мікрофлори — грибів, бактерій і т. ін. Більшість рослин виділяють фітонциди — леткі речовини, які здатні сповільнювати зростання мікробів і навіть вбивати їх. Так, один екземпляр ялівцю деревовидного виділяє за день 30г летючих речовин. Відома група рослин, які мають лікарські властивості. Наприклад, алое справжнє було відомо ще за 400 років до н. е. Його популярність висока і зараз. У соку цієї невибагливої рослини міститься антибіотик барбалоїн, який допомагає при туберкульозі і шкірних інфекціях; м’якоть листа використовують при лікуванні сонячних опіків. У сучасній парфумерній промисловості сік алое входить до складу шампунів і різноманітних кремів. І це тільки мала частина його корисних якостей.Існують квіти, що впливають  на емоційний стан людини, тим самим покращуючи чи погіршуючи його. Запах квітів спричинений  ефірними маслами,  мінімальна концентрація пахучої речовини у повітрі, яке ми вдихаємо викликає досить суттєві реакції організму. Кілька крапель ефірної олії жасмину  збуджує діяльність мозку не гірше від, ніж кави. Наприклад, евкаліпт покращує подих, очищає органи носоглотки. Щоб стати кваліфікованим фахівцем щодо аромотерапії, необхідна ретельна підготовка, знання анатомії, фізіології, лікувальної дії понад ста ефірних масел. Проте кожен  може використовувати ефірні олії для профілактичних цілей, для підняття життєвого тонусу, працездатності, зняття втоми і стресів.

Квіти - джерело відчуття прекрасного. Завдання школи навчити дитину  бачить, розуміти і відчувати  її красу. Зробити це – значить відкрити шлях до збагачення людської особистості, її естетичної, інтелектуальної та моральної сфери. Людина, що відчуває прекрасне в природі. Дивується її досконалості, відчуває прагнення розгадати її таємниці.


Естетичне ставлення до природи робить дитину кращою і в моральному відношенні, так як людина наділена почуттям  прекрасного прагне жити за законами краси. І саме квіти є невичерпним джерелом духовного збагачення.
Вшколі дитина перебуває більше ніж половини свого часу. Головне завдання навчального закладу створити комфортні умови для навчально-виховного процесу. Однією з таких умов є санітарно-гігієнічні. Значно покращити їх можливо залучивши учнів  до природоохоронної роботи. Важливою формою природоохоронної  роботи є зацікавлення кімнатними квітами для активізації участі учнів в озелененні шкільних приміщень та території школи.
Спостерігаючи за роботою учнів 5-8 класів на уроках природничого циклу, та в позаурочний час, були зроблені висновки стосовно проявлення   зацікавленості природничими процесами. Із таких учнів  було створено загін «Зачарована краса».
Провівши декілька бесід про флору та фауну своєї місцевості можна було відчути інтерес , членів  загону до кімнатними рослин. Опрацювавши науково-популярну літературу, та враховуючи особисті інтереси, діти обрали два напрямки своєї діяльності :
- Використання зелених рослин в озелененні  приміщень школи.
- Вирощування  квітучих рослин для озеленення навчальних класів та території школи. Для більш детального вивчення, квітучих рослин. було обрано  два роди – хризантеми (так як вини квітнуть як на вулиці так є багато сортів які використовують для кімнатного цвітіння) та стрептокарпуси.
В процесі роботи з школярами були поставлені такі завдання:
1.Сформувати чітко визначений рівень знань по ботанічних об’єктах посередництвом таких методів:
а) застосування віртуальних екскурсій, та опрацювання науково-методичної літератури в процесі вивчення курсу біології рослин
б) вивчення методів розмноження кімнатних рослин;
в) прищеплення  учням навиків роботиз кімнатними рослинами;
г) навчання методів аналізу;
д) проведення ботанічної практики в межах планової навчальної практики учнів.
2. Виховання учнів екологічної грамотними людьми посередництвом використання знань з дисциплін загальнобіологічного і екологічного характеру.
3. Формування юних науковців через використання елементів морфології та фізіології рослин.
4. Реалізаціянауково-дослідницьких проектів через гурткову роботу
5. Порівняння всіх наявних методів роботи з метою визначення їх ефективності в процесі виховання екологічно грамотних учнів
Членів дослідницького загону поділяємо на групи. Кожна група працює над своїм  довготривалим проектом. Складаючи план роботи, чітко планується робота вгрупах. При організації практики робимо акцент на індивідуальну роботу учня, коли кожній дитині даються посильні завдання згідно їхніх можливостей: наприклад, одна дитина працює над вивченням умов які впливають  на прискорення цвітіння хризантем, інша – робить підрахунок рослин з даної родини на пробній площадці, третя – узагальнює інформацію по всіх рослинах на площадці. По кожній ланці з 3-4 учнів виділяємо ланкового, який об’єднує  розрізнену інформацію в єдине ціле.
План роботи  по напрямку діяльності: озеленення території школи та класних кімнат через використання рослин роду: Хризантема.
1.Вивчення історії вирощування рослин роду Хризантема
2.Особливості агротехніки вирощування
3.Підбір видів рослин, які за своїми характеристиками  відповідають вимогам  озеленення школи.
4. Підбір   материнського матеріалу для розмноження  рослин.
5. Організація  практичної роботи в різні пори року, та спостереження за станом рослин.
6. Вирощування хризантем різних строків цвітіння.
7.  Використання квітучих рослин в озелененні класних кімнат та території  школи
8. Результативність  проведеної роботи та корекція діяльності в організації роботи на наступний рік.
Короткий звіт групи  згідно зазначеного плану
Три хризантеми у руці –
        Місточок із минулого в майбутнє,
Три хризантеми у руці –
Це шлях із небуття у незабутнє!
 Осінь, пишніяскравікущики хризантем радують  чудовимцвітінням. У хризантем дужецікава, тисячолітняісторія. Місцепоходженняцихквітів до цихпір точно не встановлено, але більшістьдослідниківдотримуються думки, що хризантема народилася на другому кінцісвіту в країнахсхідноїАзії :в Китаї, Кореї, Японіїціквіти і по ниніростуть у дикому виглядінатомість  багаторічними кущами ,які  являються  родоначальниками  численнихсучасних  сортів і гібридівсадовоїхризантеми. Квітка-сонце, хризантема в Японії не тількивісницяосені, вона - символ сонця, символ нації.
У Японіїщорічновлаштовуютьсяяскраві свята хризантем. У цей день японціп'ютьсаке з пелюсткамицієїквітки - символом щастя і довголіття. Люди передаютьодин одному чашечки з напоєм, бажаючидовгихроківщасливогожиття. Зпелюсток хризантем готуютьвишукані страви, а в храмах залишаютьквіти, щобпотімзабратиїхдодому, де цілийрік вони будутьохоронятисім'ювідбід.
Походженняквіткипов'язане з численними легендами. За однією з них злий дракон вирішиввикрасти у людствасонце. Схопившисвітило, він сильно обпіксвоїлапи і в гніві почав розриватийого на частини. Впали на землю, сонячнііскриперетворилися на хризантеми.
Інша легенда розповідає про те, як давно в Китаї народом правив жорстокий і підступнийімператор. Заїжджііноземнігостірозповілийому про існування на прилеглих островах чудесного квітки, щоволодієчудодійнувластивістьподовжуватижиття і повертатимолодість, достатньолишезірватиквітку, щоботримати з його соку бажанийеліксиржиття. І називаєтьсявін хризантема.Одну лишеособливістьважливодотримати: цілющу силу хризантема має в тому випадку, якщозірвеїїлюдина з чистим серцем і душею, щозробила на життєвому шляху добрісправи, щомаєвідкритесерце і добрінаміри. Змученийцікавістю, імператорвідчувавнаближеннястарості і став маритизаповітноюквіткою. Зв'язатися з придворнимиабидобути  квітку?, - Міркуваввін, - не можна, знав напевно, що й вони люди підступні та упереджені. Вирішиввінтодізібрати три сотнімолодиххлопців і дівчат і відправитиїх на острів, де росте чудова хризантема. Якщокожен з них зірве по квітці, думаввін, то хоч одну квіткувиявитьсячудодійним, а я зможуотриматиеліксир і продовжитисвоєжиття.
Спорядиввін у плавання молодь, а сам залишивсячекатиповернення. Коли ж юнаки та дівчатаприплили на острів, висадилися і озирнулися - зачаровані красою квітучих хризантем  передумали повертатися на батьківщину. Красива багата природа, чарівнідивовижніквіти і рослини привернули їх так сильно, щовонизабули всякий страх перед імператором. Світ на островібув таким добрим, світлим і прекрасним, що став новимбудинком - без тіні старого диктатора. Вирішили вони ні за що не повертатися в країнужорстокого правителя, залишитисяназавжди на чудовомуострові. Так і помер імператор в очікуванніхризантеми, а на острові тому, за легендою, було засновано нову державу - Японія

Хризантема стала національною квіткою Японії й до початку ХХ ст. була квіткою Японського імператора. Її іменем навіть назвали дев’ятий місяць року. Тут вірять, що квітка, зірвана в дев’ятий день цього місяця, має магічну силу і з неї можна приготувати чудовий засіб, що зберігає вічну молодість.
 Садові хризантеми вперше побачили у Європі у 1676 р, але до початку ХІХ ст. вони залишалися маловідомою заморською дивиною, аж доки садівник із Тулузи Берне не почав розведення цих рослин за допомогою насіння, що призвело до утворення нових небачених досі сіянців. Уже за декілька десятиріч кількість сортів перевищила три сотні. У Європі почалася хризантемоманія. Лондон і Париж один наперед одного почали влаштовувати виставки хризантем, котрі стали улюбленими зимовими квітами. Цікавість садівників не згасала. Вдалося створити безліч сортів із розмаїтим забарвленням квітів, окрім синього та блакитного, дивовижною формою суцвіть, рослини з незвичайною формою куща – подушковидні, каскадні, штамбові, колоновидні, котрі всіяні квітами від верхівки до самого низу.
Вирізняють велико-квіткові індійські хризантеми, що можуть зимувати лише у теплиці і дрібноквіткові – корейські, котрі зимують у відкритому ґрунті. Особливою популярністю почали користуватися багатоквіткові хризантеми. Невеликі сформовані кущики, геть всіяні квітами, висаджують у контейнери. З початком осені, коли перестають рясно квітувати на балконах теплолюбні сурфінії та бегонії, менш нарядно виглядають герані – починається царювання хризантем, котрим не страшні невеликі короткочасні нічні зниження температури, а прохолодні дні сприяють довгому і рясному цвітінню

 Сортів хризантем невизначена безліч. Вони розрізняються за розмірами квітки, його формі, кольорах і відтінках, по висоті і строками цвітіння. Найбільш ранні сорти починають своє квітування в серпні, інші розпускаються з середини вересня, а більш пізні ледь встигають  до настання перших морозів. Хризантема унікальна тим, що її листя і стовбур  витримують  перші нічні морози. Бутони які  не розпустилися  залишаються не пошкодженими, та  після нетривалих морозів коли знову встановлюється тепла погода, ці бутони благополучно квітують


В сттанній час в Україні  широко культивуються не тільки осінні хризантеми, але й літні. Вітчизняні квітникарі прагнуть висаджувати хризантеми різних видів квітів, так, щоб їх цвітіння не збігалося, щоб воно тривало нескінченною низкою.

Взагалі, хризантема – квітка відкритого грунту, але завдяки зусиллям колекціонерів, сьогодні хризантеми успішно вирощують в горщиках.
Для розведення хризантем в кімнатах і на балконах вибирають, як правило, низькорослі дрібноквіткові сорти. Це Золота Глорія (квіти лише жовтихвідтінків), Густав Грюнвальд, Старе Золото (червоно-бронзові квіти).й
Вирощування хризантеми не вимагає великих зусиль. Ці квіти люблять прохолоду і свіже повітря. Прекрасно себе відчувають на балконі, де квітнуть до заморозків. У будинку хризантемі потрібно підібрати місце на вікні, де буває трохи сонця вранці або увечері, в прохолодній кімнаті (бажана температура 13-15 градусів) з хорошим провітрюванням.
Коли рослині жарко (температура вища +25 градусів), вона погано цвіте. Бутони швидко  розпускаються і також швидко в’януть. Від сильного сонця хризантеми треба затінювати, але недостатність світла теж небажана. В цьому випадку бутони можуть не розкритися.
Землю для хризантеми готують з дернової і перегнійної землі в рівних частинах з додаванням 20% піску і гною, щоперепрів. Добрі результати дає додавання до земляної суміші пташиного посліду.
Хризантема, догляд за якою зводиться до рясного поливу кілька разів в тиждень під час зростання росту рослини і періодичного обприскування листя, буде квітнути до глибокої осені. При недостатньому поливі в’яне і обпадає листя. Влітку листя хризантеми бажано обприскувати вранці і увечері.
В тих рослин, які самі не гілкуються, прищипують верхівку, аби вони давали бічні пагони.
По мірі зростання, необхідно пересаджувати рослини у великігорщики. Через 10-15 днів після пересадки, хризантеми  підживлюють рідкими добривами.
Для того, щоб хризантема мала великі квіти, її потрібно формувати. Перший бутон відщипують, і тоді виростають декілька бічних пагонів. Таких пагонів залишають стільки, скільки хочуть отримати квіток – 1,2,3,4 і більше, залежно від розвитку куща. Бутони, що надалі з’являються, знову відщипують, а з пагонівзалишають зростати лише один. Якщо під час цвітіння хризантеми тримати в прохолоді, вони будуть пишніші і триваліший час квітнути
Для озеленення школи можна використовувати сорти з різними термінами цвітіння. Ранньоквітучі  сорти хризантем зацвітають починаючи з липня місяця. І їх використовують для озеленення пришкільної території, висаджуючи на клумбах та для естетичного вигляду навчальних ділянок. Середні за строком цвітіння хризантеми можна пересаджувати на клумби після того як квіти літа втрачають свою привабливість, у кінці вересня. Низькорослі сорти хризантем пізнього часу цвітіння використовуємо в основному для озеленення шкільних приміщень
Важливим аспектом в успішності  роботи  із вирощуванням хризантем відіграє підбір посадкового матеріалу. Вміння використовувати материнські рослини для живцювання, яке проводимо рано весною-березень, квітень. Для одержання стеблових живців використовуємо маточні рослини, які взимку зберігаємо в підвалі. Нарізаючи стеблові живці довжиною 5-9 см слідкуємо щоб вони всі були міцні і не мали ніяких слідів пошкодження. Укорінення проводимо в посудинах з  перекип’яченою водою  з додаванням препарату « Корневін». Отримавши корені довжиною до 1 см (через 1-2 тижні) висаджуємо стеблові живці  в плошки, діаметром 7-10 см, для кращого укорінення.

 Нарізані стеблові живці можна зразу після обробки Корневіном висаджувати у  кашпо для укорінення. Кращий результат дає вирощування рослин при висаджуванні у кашпо живців із відрощеними у воді коренями. Такі молоді рослини можна вирощувати у шкільних приміщеннях, алевони потребують постійного підживлення комплексними мінеральними добривами(Кеміра Люкс). Кращий результат дає вирощування хризантем у відкритому грунті на шкільних навчально-дослідних ділянках.

 Рослини вирощені на ділянках можна в любий час посадити в кашпо і  використати для озеленення шкільних приміщень,

 а можна пересадити в клумбу на пришкільній території.
Висновки:
1.Основний спосіб розмноження хризантем, який показав найкращу результативність в вирощуванні якісних рослин,стебловими живцями.
2. Для  одержання великих за розміром кущів карликових шаровидних сортів хризантем необхідно витримувати відстань між посадженими рослинами 70х70 см.
3. Підживлення висаджених рослин проводять не менше ніж 4 рази протягом вегетаційного періоду, чередуючи органічні та мінеральні добрива.
4. Пізні сорти карликових хризантем доцільно використовувати для озеленення шкільних рекреацій та класних кімнат в період епідемій грипу тому,що вони виділяють фітонциди-речовини,  які згубно впливають на збудників захворювань.
5. Вирощуючи хризантеми різних строків цвітіння досягаємо майже цілорічного озеленення школи.
6. Вирощування квітів сприяє вихованню естетичних смаків  учнів.

Робота групи по використанню  в озелененні школи стрептокарпусів була організована за слідуючим планом
1.                       Загальна характеристика рослин роду стрептокарпуси.
2.                        Особливості агротехніки вирощування  рослин.
3.                       Види розмноження.
4.                       Практичне заняття : різні види розмноження .
5.                       Висновки для корекції подальшої роботи по вирощуванню стрептокарпусів
Звіт групи

Стрептокарпус (Streptocarpus) належить родині геснерієві та нараховує понад 130 видів. Середовище існування – Африка та Азія. Залежно від виду рослини, її представники бувають як багаторічними, так і однорічними, як трав'янисті рослини, так і чагарники. У кімнатних умовах вирощують, починаючи з першої половини 19 століття.

Сорти кімнатних стрептокарпусів вирощені членами групи
Стрептокарпус – розеткова рослина. Стебло короткие. Листя широко-ланцетної форми сильно опушене; забарвлення листя буває як просто зеленим, так і строкатим. Квітки ростуть по одній або по парі з листових пазух. Назва Стрептокарпус отримав через свої плоди, які за формою схожі на довгу спіральну коробочку.
Цвіте рослина з весни до осені. Взимку у рослини приходить нетривалий період спокою, але листя рослина не скидає.
Освітлення. Оптимальне місце розташування для Стрептокарпуса – вікна зі східної чи західної сторони – рослина полюбляє яскраве, але розсіяне світло. З південної сторони прямі сонячні промені потрібно розсіювати, а на північній – світла буде мало для нормального росту і цвітіння.
Температура. У весняно-осінній період температура не повинна опускатися нижче 20, але і не повинна перевищувати 25 градусів. Починаючи з жовтня температуру поступово знижують і зупиняють на рівні не нижче 15 градусів, при яких рослина і має зимувати.

Полив
Полив. З весни до осені Стрептокарпусу забезпечують регулярний помірний полив, не доводячи земляний ком до тривалого пересихання. Починаючи з жовтня поливають менше, а взимку поливають дуже акуратно, щоб не залити рослину. Воді перед поливом потрібно дати відстоятися протягом доби, а температура води мусить бути кімнатною.


Вологість. При низькій вологості в приміщенні, кінчики листя Стрептокарпуса можуть підсихати – їх потрібно підрізати, але тільки дуже гострим ножем, підклавши під лист дошку.
Підживлення. Підгодовують комплексними мінеральними добривами під час вегетаційного періоду 3-4 рази на місяць.
Пересадка. Молоді рослини слід щорічно пересаджувати, а більш дорослі – кожні 3-4 роки. Пересаджувати слід на початку весни в низькі широкі горщики з субстратом з однієї частини піску, двох частин легкої дернової землі і чотирьох частин листової. Інший варіант грунтової суміші – 3 ч. дернової землі, 2 частини листяної і по 1-й частині піску і перегною. Підходять і готові суміші для сенполій. Для того, щоб грунт не був надмірно зволожений, в нього потрібно додавати дрібне деревне вугілля. Не варто додавати дернову землю при пересадці молодих екземплярів Стрептокарпуса.
Розмноження поділом.Грунт злегка зволожують, після чого сформований Стрептокарпус виймають з грунту і частину товстого кореня разом з листям відрізають. Місце зрізу має підсохнути, після чого його потрібно посипати дрібнотовченим деревним вугіллям. Горщик потрібно наповнити на дві третини свіжим грунтом, поставити зрізану розетку і досипати субстрату до рівня кореневої шийки, після чого злегка утрамбувати та полити землю теплою водою. Щоб молодий Стрептокарпус краще прижився, його потрібно накрити целофаном. Слід вкоротити вдвічі великі листи або взагалі видалити їх – це посприяє зростанню молодого листя і більш швидкому укоріненню. Зацвіте Стрептокарпус доволі скоро.
Розмноження насінням. Насіння сіють поверх грунту в невеликій ємності, після чого накривають склом. Поливають насіння через піддон ємності. Ємність потрібно регулярно провітрювати, освітлення має бути яскравим, але без прямих променів, а температуру треба намагатися тримати на рівні 21 градуси. Щоб температура трималася на потрібному рівні, поверх скла можна покласти лист паперу, але в будь-якому випадку краще вирощувати насіння під лампами, а не на підвіконні. Скло через півтора місяці трохи зсовують, а потім прибирають зовсім. Перший раз пікірують сіянці в ємність трохи більшу, а розсаджують їх трохи далі один від одного. Щоб рослину не пошкодити при пікіровці, ємність із саджанцями потрібно злегка стукнути, після чого підчепити сіянець голкою, і, підтримуючи листя пальцями, перенести на нове місце. Грунт злегка утрамбувати, полити і поставити піддон в тепле місце, накривши його целофаном або плівкою. Другий раз пікірують в окремі горщики.

Досвічування садженців стрептокарпусів в зимовий період
Не зайвим буде підживлювати саджанці. Насіння Стрептокарпуса можна сіяти цілий рік, що дозволить добитися цвітіння різних екземплярів в різний час. В зимовий час молоді сіянці необхідно довсічувати, використовуючи лампи денного освітлення
Розмноження живцями. Молодий розвинений лист (не вражений шкідниками і без ознак захворювань) відокремлюють від рослини і підрізають гострим лезом черешок. Місце зрізу треба досушити і посадити вертикально в маленький горщик, після чого обробити фунгіцидом, накрити целофановою плівкою і розмістити горщик в теплому світлому місці. Через місяць-півтора з'являться сходи. Пересаджують у новий горщик після того, як саджанець більш-менш підросте. При вирощуванні відразу декількох видів, бажано розставити етикетки з назвою сортів.
При розмноженні частинами листа, його кладуть верхньою стороною на дошку і гострим лезом розрізають на частини по 5 сантиметрів шириною. Розрізають лист перпендикулярно центральній жилці. Готові частини листа Стрептокарпуса (всі крім самого верхнього й нижнього) садять під кутом в 45 градусів в канавки основою живця вниз. Відстань між живцями має бути не менше 3-х сантиметрів. Ємність обробляють фунгіцидом, накривають поліетиленовим пакетом і ставлять у вологе місце з температурою 20-22 градуси. Поливають живці через піддон і кожен день провітрюють. Саджанці проростуть через півтора-два місяці.
Можна розмножувати Стрептокарпус поздовжніми частинами листа – лист кладуть на дошку верхньою стороною вниз і лезом вирізають центральну жилку. Місця зрізів отриманих двох частин листа посипають товченим деревним вугіллям і саджають в канавки зрізом вертикально вниз на третю частину висоти листового черешка, грунт злегка утрамбовують, поливають і накривають целофаном. Контейнер з живцями ставлять у тепле і світле місце. Сіянці з'являться вздовж всієї поверхні листа з бічних жилок.
З нижнього боку листа на центральній жилці робляться двосантиметрові надрізи через кожні пару сантиметрів, після чого лист нижньою стороною пришпилюють до зволоженого грунта і обробляють фунгіцидом. Контейнер накривають склом і утримують в світлому місці без прямих сонячних променів. Коли з'являться дітки, скло злегка зсовують. Після розсаджування молодих рослин в окремі горщики, перші кілька днів їх потрібно прикривати поліетиленовим пакетом, а коли пакет прибирають, то за молодими стрептокарпуса доглядають як зазвичай

Рослини стрептокарпусів одержані висіванням насіння.
Висновки:
1.                        Розщеплення при посіві  насіння  стрептокарпуса склало: на 11 росли з материнським забарвленням квітки (розовий відтінок) 1 рослина білого кольору.
2.                        Стрептокарпус може захворіти сірою гниллю, якщо полив надмірно рясний.
3.                        Бутони буріють, якщо температура повітря дуже висока.
4.                        Сухе повітря або підвищена вологість у грунті призводять до того, що краї листя стають бурими.
5.                        Основні шкідники Стрептокарпуса – щитівка, тріпс, білокрилка, павутинний кліщ, борошнистий червець.
6.                        Хоча Стрептокарпуси і менш вимогливі ніж синполії до умов вирощування, але добре реагують на дитячу любов до них.
Практика дає можливість вирішувати проблему ековиховання школярів без особливих фінансових затрат, так як діти роблятьдослідження в межах своїх класних кімнат, навчально-дослідних ділянок та власних домівок.
Перевагою практики над класичними формами роботи з дітьми є поєднання різних підходів і методик, що дає можливість краще засвоювати матеріал. Досвід показує, що діти, які пройшли через літній ботанічний практикум краще працюють в команді діють ефективно індивідуально, вміють брати відповідальність на себе, роблять узагальнення і висновки самостійно. Вища різноманітність підходів під час навчання на практиці сформувала вищу мобільність дітей в діях і вирішенні конкретних проблем навчального характеру. Крім того,у цих дітей сформувалась правильна концепція етики поводження в довкіллі, так як діти, володіючи певними знаннями про живе, кардинально змінили своє ставлення до живої  природи і проблем екології про які вони раніше і не підозрювали. Такі учні більш адекватно ведуть себе в польових умовах, стараючись бережно відноситись до тваринного і рослинного світу.
До позитив уботанічної практики можна віднести:
-учні набули навиків дослідницької роботи;
   - уміють визначати звичайні види рослин;
   - володіють практично загальноприйнятими методиками досліджень;
   - уміють робити прості висновки і узагальнення.
Саме в позашкільній роботі дитина виявляє якнайбільше якостей особистості, на їх основі за допомогою дорослих і, що є дуже важливим, однолітків, формуючи нові, набуває вмінь та навичок, на основі яких поступово вибудовує власний світогляд.
Екологічневиховання у громадськійорганізаціїздійснюється таким чином, щобнадатиможливістькожнійдитинівзяти участь у цікавих, обов’язковопрактичних, природоохороннихзаходах. Важливо те, що за допомогоюспеціальнихпрограмдіти у кожнійакціїможутьздійснювативзаємненавчання. Такі заходи допомагають не тількипідвищитирівеньобізнаності в сферіекології, не тількисформувативласнийекологічнийсвітогляд, а й стати лідерами в колективі.
Ми використовуємосистемнийпідхід – поєднуємоекологічневихованняіз практичною роботою, освітнімирозвиваючими заходами, науково-практичною роботоюдітей, впровадженнямсистемисамоврядування та розвиткулідерськихякостей.

Коментарі

Популярні публікації