Особистісно-орієнтоване навчання

Використання особистісно-орієнтованого навчання на уроках хімії
Коли дитину оцінюють по конкретному результату його дії (шкільної позначці, іспиту і т.д.),
 він знаходиться в постійному стресовому стані. Дитина відчуває страх - "а раптом не зможу?". Важливо зрозуміти, що діти не діляться на "хороших" і "поганих". Всі діти хороші, лише вчаться вони по-різному. У роботі зі дітьми, а особливо з невпевненими у собі, із заниженою самооцінкою, тривожними і недовірливими вчитель повинен прагнути до створення для кожного учня "ситуації успіху", завдяки якій дитина зможе повірити у свої сили, здібності, потенційні можливості. На жаль, в роботі з дітьми багато педагогів не завжди враховують їх вікові особливості, що також позначається на ефективності педагогічної праці і темпах розвитку особистості дитини. Який учитель не мріє, щоб його учні отримували тільки добрі і відмінні оцінки? На жаль, цій мрії не завжди судилося збутися, всім зрозуміло, що у кожної дитини свої індивідуальні інтелектуальні здібності, різний рівень мотивації навчання, та й зміст освітніх програм, особливо в основній школі стрімко ускладнюється, рівень навичок вимог з усіх навчальних предметів підвищується від класу до класу. Вирішити цю проблему мені дозволяє технологія особистісно-орієнтованого навчання (ЛОО). Тому я вже останні півтора року працюю за особистісно - орієнтованої технології і застосовую на уроках хімії та у позаурочній діяльності, так як саме ЛОО Забезпечувати всебічну облік можливостей і здібностей учнів і створює необхідні умови для розвитку їх індивідуальних здібностей.
Особистісно-орієнтовані технології:
ставлять у центр усієї освітньої системи 
особистість учня, забезпечення комфорту, безконфліктних умов її розвитку, реалізацію її природних потенціалів. -Характеризуються гуманістичної та психотерапевтичної спрямованістю і мають на меті творчий розвиток учня, формування у нього позитивної «Я» - концепціі.Лічностно - орієнтовані технології мають наступні особливості-
Продумування вчителем можливостей для самостійного прояви учнів. Надання їм можливості задавати питання, висловлювати оригінальні ідеї і гіпотези.
Оргаізація обміну думками, думками, оцінками. Стимулювання учнів до доповнення й аналізу 
відповідей товаришів.
Прагнення до 
створення ситуації успіху для кожного учня. Спонукання учнів до пошуку альтернативної інформації для підготовки до уроку.

Продумане чергування видів робіт, типів завдань, що зменшує стомлюваність учнів.
Особистісно-орієнтована 
педагогіка відкриває нові принципові підходи і тенденції у вирішенні питань «чому» і «як» вчити сьогодні.
зміст навчання розглядається як засіб розвитку особистості, а не як самодостатня мета 
навчання ведеться, перш за все, узагальненим знанням, умінням і навичкам і способам мислення; здійснюються об'єднання, інтеграції різних дисциплін досягається варіантність та диференціація навчання на основі діяльного підходу
активно використовується позитивний стимуляція навчання
На особистісно - орієнтованому уроці створюється та навчальна 
ситуація, коли не тільки викладаються знання, а й розкриваються, формуються і реалізується особистісні особливості учнів. На такому уроці панує емоційно позитивний настрій учнів на роботу.
Учитель не просто створює доброзичливу творчу атмосферу, він визнає самобутність і унікальність кожного учня.
У своїй роботі активно використовую три основні технології ООН:
· Рівневої диференціації
· Проектної діяльності
· Ігрові
  



Коментарі

Популярні публікації