Інноваційна діяльність в управлінні школою
Люди, які втілюють ідеї та поширюють їх керують світомГ. ЛеБон
В оновленому
суспільстві однією із найважливіших рис директора школи, як керівника освітнім процесом є готовність до
інноваційної діяльності. Без чітко
організованого управління будь-які інновації в школі приречені. Без усвідомлення проблем і завдань не можна
розраховувати на серйозні перетворення в шкільному колективі.
Розпочинаючи роботу із педагогічним колективом та учнівською громадою визначено інноваційний
підхід до вирішення основних завдань навчально-виховного процесу через
реалізацію обраної методичної проблеми:
Створення оптимальних умов розвитку та
самореалізації особистості шляхом впровадження технологій продуктивного
навчання.
Накреслено перспективний план управлінської діяльності:
v Впровадження нової моделі системно-цільового
управління освітнім закладом через
діагностування учасників освітньої діяльності
v
Надання якісних освітніх послуг шляхом
впровадження сучасних освітніх технологій
v
Налагодження ефективної моделі
держанно-громадського партнерства між батьківською громадою учнівським та
вчительським колективом, як в питанні вирішення завдань навчання та виховання
так і часткового фінансування
v
Інформатизація управління навчально-виховним процесом
v
Залучення психологічної служби школи для створення позитивного психологічного
клімату в навчальному закладі, та організація індивідуального підходу до
учасників освітньої діяльності
Організація системно-цільового управління розпочинається із
проведення освітнього моніторингу та осмислення його, як форми організації,
збору, оброблення та поширення інформації про діяльність освітнього закладу, що
забезпечує безперервне відстеження його стану й прогнозування його розвитку. Функціонувати на належному рівні
може тільки той навчальний заклад, який розвивається. Режим розвитку передбачає
нові форми взаємодії з іншими закладами та структурами, пошук нового,
унікального змісту освіти направленого на перетворення , а також орієнтацію цих
перетворень на досягнення визначених параметрів розвитку.
Моніторинг спрямовано
на комплексне аналітичне й динамічне
відстеження процесів, які визначають зміни в якості освіти. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/651-14
Аналіз діяльності педагогічного
колективу в плані підвищення якості освіти дав можливість визначити об’єкт та предмет моніторингових досліджень.
Об’єкт - якість
освіти в навчальному закладі.
Предметом моніторингових досліджень є :
v Навчальний
процес
v Вихованість
учнів
v Система
роботи з обдарованими дітьми
v Методичний
рівень педагогічного колективу
v Участь
батьків у освітній діяльності учнів
v Психологічний клімат освітнього процессу
Обєктивність отримання інформації,відстеження динаміки якостіосвітніх
послуг, визначення ефективності управлінських рішень залежить від чіткої
організації та проведення моніторингових досліджень
Використання моніторингу як складової інноваційної діяльності управління
вавчальним закладом дає можливості здійснення управлінської діяльності на науковій основі, тому що
визначення мети, завдань, методів роботи, які базуються на використанні наукових досліджень з
психології, педагогіки, вивчати реальний рівень професійної компетентності педагогічних працівників і вже
на цій основі організовувати творчий пошук
педагогів. Важливою вимогою що до компетентності керівника є організація
творчого пошуку, яка передбачає врахування обєктивних закономірностей
розвитку навчального закладу, розробку
конкретних заходів та контроль і корекцію цієї діяльності. Засосовуючи принцип
демократичності необхідно розширити права вчителів, частково відмовитися від
надмірної регламентації їх діяльності. Стимулювати розвиток колегіальності
управління, використовувати методи і форми демократичного обговорення та
прийняття рішень, що дає можливість створення сприятливої атмосфери в
колективі для задоволення потреб
учителів у пізнавальній діяльності та утвердженню стосунків між
учасникамипедагогічної діяльності на глибокій повазі до людської гідності. Творчий пошук вчителів
направляється в русло системи із взаємопов’язаних компонентів діяльності:
мотивація, завдання,зміст, форми, методи, результат. Важливо щоб керівник
школи в методичній роботі враховував індивідуальні
особливості кожного вчителя, розумів що
моральнета матеріальне заохочення творчої діяльності вчителя значною мірою
сприяє активізації процессу педагогічної
майстерності, формує позитивне ставлення до впровадження інновацій. Організація роботи керівника навчального закладу базується на повазі
до вчителя, проявляється в коректності і такті в спілкуванні, в умінні
керівника відмічати позитивне в роботі педагогів, опиратися на їх кращі риси,
цінувати їхній час, враховувати потреби
та інтереси, але повага має поєднуватися з умінням давати критичну
оцінку діям і вчинкам учителів
Коментарі
Дописати коментар